Khairy Writer: Hari yang malang... 081311 bersamaan ram131432

You're Welcome

Followers

13 August, 2011

Hari yang malang... 081311 bersamaan ram131432

First sekali, Writer nak cakap..hari ini hari paling malang buat Writer. Nak tahu kenapa.? hehe..lepas ni Writer beritahu satu-persatu.
Start life Writer hari ni lepas bangun tidur..ari ni bangun akhir sikit sebab seperti biasa hari Sabtu memang holiday kan...? Maklumlah, takde kuliah, lab, discussion group and whatever. So, Writer subuh gajah selalunya kalau hari Sabtu. Bangun2 dari tidur dalam pukul 10.30 pagi camtu, Writer pun terus pergi laundry tak jauh dari bilik Writer, dekat je..just tingkat bawah dari bilik Writer.
Alamak!! Laundry full...almaklumlah, hari Sabtu memang hari budak2 U basuh baju walaupun harga mahal, RM3 sekali cuci. Memang cuci sekali gus untuk seminggu..lebih2 lagi kalau pelajar lelaki macam Writer ni, pemalas,tak pandai berdikari,bangun lewat,suma lewat. Tapi, alhamdulillah..mungkin rezeki bulan Ramadhan, kawan Writer bagi chance suruh overtake turn org lain...so, settle(dalam hati). Tapi, last2 kantoi overtake oleh org lain. Siapa yg tak marah, kalau turn kita diambil kan.?? Malang sungguh....~.~
Macam ni lah muka orang tu...haha

Hari ni Writer pergi berbuka puasa kat Sarawak Plaza bersama Mentor Writer iaitu Mr Hafiz. Dia ni sporting giler, cool, baik hati pulak tu..memang untung kalau jadi Mentee die macam Writer..haha, jangan jealous. Hurm, tak best bukak puasa kat SP ni pasal dia suruh suma mentee2 die pakai baju colour sama..Tema warna BLACK and WHITE..again black and white..Puhh, Writer takde baju rugged nak pakai nanti( pening kepala tengok locker, takde satu baju pun warna Black and White) Baju Writer pulak tengah dijemur kat ampaian..semuanya masih basah2. Last2, Writer pun pergi ke kedai baju kat Desa Ilmu tak jauh dari Unimas. Hari ni memang panas terik, Writer jalan seorang diri pilih baju...lama betul cari. Memang gila kan kalau jalan2 tengah hari ke pasar.
Warna Black&White warna Batman, korang??

So, writer decide nak survey ke Unaco dulu..pesal kat situ banyak baju murah2 tak macam tempat lain. Jumpa punya jumpa...TADAA!! RM39.90. Tapi baju tu tak cantik and fabric pun mudah koyak. So, rejected! Writer pun carilah kat tempat lain. Chaiyok2!! Lepas pusing satu Desa Ilmu tu, akhirnya jumpa jugak satu baju yang PALIING CANTIIK TERAMAT SANGAT..jenama Calvin Klein. Harga RM55.00....Mak Aii, mahal tu. Kering pocket aku untuk seminggu kalau beli baju tu. Tapi, abang tu cakap ada less 10% sebab raya nak dekat. Fikir punya fikir..last2 Writer pun beli. Masalah baju settle.....tapi mahal sangat ~.~
Calvin Klein memang favourite ramai, laki or perempuan..Unisex katakan


Dalam perjalanan balik ke Unimas, Writer tersempak dengan geng satu Asasi..so, dia orang ajak Writer jalan sama dengan mereka. Time tengah jalan, tersempak pulak dengan lori sampah tengah parking tepi jalan kat simpang masuk Unimas je..Ahh!!Busuk..hehe Borak punya borak...Writer perasan macam ada satu barang terlupa, Alamak!! Payung tertinggal kat Unaco...~.~ So, terpaksalah balik semula kat Unaco sekali lagi..tambahan pulak, dengan cuaca yang panas terik..baju kat ampaian confirm kering kalau macam tu. Sistem tinggal barang kat Unaco memang canggih tau. Sebabnye, kat situ kalau nak simpan barang, dia bagi resit siap ade barcode sekali..memang canggih..
Sini tempat jual banyak barang murah2....

Baju yang aku beli aku letak kat bilik ASHTEN, sebab bilik dia first sekali kat Blok N. Die tu pulak aku punya Ketua Biro Akademik. Lepas balik dari ambil payung kat Unimas, aku singgah kat bilik Ash...tapi, langsung takde orang. Pintu bilik tu berkunci..ketuk2 takde orang. Aku pun call Lijang Fizikal 3, roomate dia kod2 die tertidur dalam bilik.
Kring2..
Writer: Lijang, kau kat mane? Aku kat depan bilik kau, cepatlah bukak pintu.
Lijang: Aku takde kat biliklah. Sekarang ni aku kat luar Unimas. OTW pergi Batu7.
Writer: Mak aii, jauh tuu..
Lijang: Cuba kau try tanye Ashten, dia tak keluar.
Writer: Okay, nanti aku cari die.
Lijang: Okeyy..
Writer: Okerr...
Lijang: O.K
Writer: K..(dah lah tu)
*Dialog tu aku tukar ke bahasa yg mudah difahami..original one is bahasa Swak.
Jap2....mane nak dapat number Ashten??
Writer pun pergi ke Notice Board pasal kat bahagian pendaftaran pelajar Muet, ade suma number budak2 asasi Unimas...YESS, i got it!! 01**tut3..rahsie,hehe..sebab dia ni AJK JPPU, org busy katakan, kalau aku letak number dia kat situ, nanti korang call or msg die..So, makin busy lah pulak die tu.. Sekarang ni aku call Ashten.
Kring2..
Someone yg pastinye bukan Ashten: This is the Voicemail for the Number 01**tut3..
Writer: Alaa..tido!! Confirm!! Biar aku jenguk kat tingkap, kod2 die tengah tidur.
(Pergi ke Blok N)
"Ashten!! Asten!! Bukak pintu ni..aku nak ambil barang aku. Baju aku masih kat dalam bilik kau laa..."
Aku pun jenguk kat tingkap, and call number die.. 01**tut3.
Kring2....hahhh!! ade bunyi telefon! Aku pun jenguk melalui tingkap bilik tu. Rupa2nya, die lupak bawa hp keluar dari bilik..~.~ malang sungguh aku.
Jerit punya jerit nama Ashten sampai Blok perempuan, last2 ada sorang budak cakap kat Writer.
JPPU tengah buat mesyuarat kat Blok B. Ashten ade kat situ kot.

Alamak!! JPPU ade meeting!!
Writer pun send massage kat presiden JPPU.. "Siddiq, tolong suruh Ashten keluar kejap..ade urusan yang nak diselesaikan" Msg send>>hp Siddiq bunyi dalam bilik mesyuarat tu..sorry. Dalam masa 1 minit..Ashten keluar bagi kunci bilik kat Writer..The End~
Tapi, camne aku nak bagi kunci balik kat die..kan diaorang tengah mesyuarat. So, aku bagi msg kat Nurul Syamimi jelah pasal die memang boleh diharap berbanding Siddiq..lame sikit nak tunggu.haha
Baju pun dah ada..So, Writer nak prepare untuk pergi berbuka puasa bersama Mentor MrHafiz kat Sarawak Plaza...masih malang ke aku??? nanti Writer tulis pasal tu pulak..k

3 comments:

Leave your comment :)

Blogger Widgets